Sos porowy

IMG_3639-0.3-knPor podobnie jak czosnek i cebula wzmacnia nasz organizm, działa antybakteryjnie i antypasożytniczo oraz wpływa korzystnie na proces trawienia. Przyśpiesza przemianę materii przez co bardzo często jest zalecany podczas kuracji odchudzających. Charakteryzuje się bardzo wyrazistym smakiem i aromatem. Jednakże, por smażony na maśle traci swój ostry smak, a w połączeniu ze śmietaną nabiera zupełnie innego charakteru.

W dzisiejszym poście zapraszam na łagodny, lekki i śmietankowy sos porowy. Znakomity dodatek do białych mięs, ryb, jaj oraz kanapek.

Czas przygotowania: 15 min.

Składniki:

2 pory (środkowa, zielona część)

300 ml śmietany 18%

1 czubata łyżeczka mąki pszennej

1 łyżeczka masła

sól

czarny pieprz

Sposób przygotowania:

1. Por dokładnie myjemy, a następnie kroimy w talarki. Grubość talarków nie ma znaczenia, ponieważ na końcu sos będziemy rozdrabniać za pomocą blendera.

2. W garnku lub na patelni rozpuszczamy masło, a następnie wrzucamy pokrojony por. Całość smażymy przez około 10 min. do czasu aż por zmięknie.

3. Por zalewamy śmietaną wymieszaną z jedną łyżeczką mąki pszennej. Całość gotujemy jeszcze przez ok. 2-3 min. cały czas mieszając. Sos przyprawiamy do smaku solą oraz pieprzem.

4. Sos przelewamy do wysokiego naczynia, a następnie rozdrabniamy za pomocą blendera.

5. Sprawdzamy czy sos jest dobrze przyprawiony oraz czy ma odpowiednią gęstość. Jeżeli sos jest za rzadki dodajemy odrobinę śmietany wymieszanej z mąka a następnie całość podgrzewamy na wolnym ogniu. Jeżeli sos jest za gęsty dodajemy odrobinę śmietany lub mleka.

Sos porowy możemy zrobić w dwóch kolorach – białym lub zielonym. Kolor zależny od części pora, którą wykorzystamy do przygotowania sosu.

Smacznego!

Polecam przygotowanie piersi z indyka w sosie porowym:

Eskalopki z indyka w sosie porowym

IMG_6613 (kopia)-0.3-kn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *