Brukselka z boczkiem

brukselka-z-boczkiemBrukselka czyli kapusta warzywna brukselska pochodzi z Belgii, a nazwę swą zawdzięcza stolicy tego małego, ale bardzo pięknego kraju. W Polsce brukselka jest nadal bardzo mało popularna, głównie ze względu na charakterystyczny zapach podczas gotowania.

Brukselka jest uznawana za najzdrowszą odmianę kapusty. Te niewielkie zielne kulki są źródłem wielu witamin, minerałów i antyoksydantów. Brukselka wpływa na procesy trawienne oraz zapobiega zaparciom. Warzywo to jest bardzo cenne w diecie odchudzającej, ponieważ reguluje trawienie i obniża poziom złego cholesterolu. Spożywając brukselkę dłużej czujemy się najedzeni.

Roślina ta zawiera bardzo dużo witamin, między innymi witaminę A, która jest niezbędna do prawidłowego wzrostu dzieci oraz zapewnia dobre działanie narządu wzroku. Brukselka jest niezwykle cenna dla kobiet w ciąży, z uwagi na dużą zawartość kwasu foliowego.

Ze względu na duże ilości silnych przeciwutleniaczy, zaliczana jest do tak zwanych warzyw młodości. Poza wyżej wymienionymi zaletami warzywo to wzmacnia odporność organizmu, ma właściwości przeciwzapalne oraz wspomaga pracę układu pokarmowego, sercowo-naczyniowego i oddechowego. Chroni również przed nowotworami.

Brukselka może być smaczna, należy ją tylko odpowiednio przygotować. Sezon na to niezwykłe warzywo trwa od jesieni do wiosny, więc korzystajmy z jej walorów zdrowotnych i smakowych póki czas :)



Czas przygotowania:
do 20 minut

Składniki:

1 kg brukselki

250 g boczku

sól

pieprz

masło

Sposób przygotowania:

1. Brukselkę przed ugotowaniem należy dokładnie oczyścić (obrać z jej zewnętrznych liści) i umyć w zimnej wodzie

2. Tak przygotowaną brukselkę wrzucamy do gotującej wody. Przed zagotowaniem do wody dodajemy odrobinę soli, cukru i masła

3. Brukselkę gotujemy na małym ogniu pod przykryciem przez 12 minut

4. Ugotowaną brukselkę odcedzamy na durszlaku

5. Na rozgrzaną patelnię wkładamy pokrojony w kosteczkę boczek i 2 łyżeczki masła

6. Boczek smażymy przez chwilę, aż się wytopi i delikatnie zarumieni

7. Do zarumienionego boczku dodajemy odcedzoną brukselkę

8. Brukselkę wraz z boczkiem smażymy jeszcze przez ok 2-3 minuty na małym ogniu

9. Dodajemy sól i czarny pieprz do smaku. Pamiętajmy, żeby nie przesadzić z ilością dodawanej soli, ponieważ smażony boczek jest już delikatnie słony

Tak przygotowana brukselka najlepiej smakuje jako dodatek do klasycznego obiadu.

Smacznego!

 

Jak przygotowana brukselka smakuje Wam najlepiej? Na odpowiedzi czekam w komentarzach :)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *